UU-student Tim Homan nieuwe lijsttrekker Student & Starter

Foto: Annemarie Sint Jago

Het congres van Student & Starter heeft zondag 7 mei Tim Homan (22) gekozen als lijsttrekker. Hij studeert Liberal Arts and Sciences aan de Universiteit Utrecht (UU).

Homan is sinds begin 2017 fractiemedewerker bij Student & Starter. Hij houdt zich bezig met onderwerpen als wonen, werk & inkomen en economische zaken. Eerder was hij actief bij VIDIUS studentenunie als lid van Commissie Stad. Hij treedt aan bij de komende verkiezingen van de gemeenteraad op 21 maart 2018.

Drie zetels
In een persbericht zegt de beoogd fractievoorzitter: ‘Ik kijk heel erg uit naar de verkiezingen. In 2014 hebben we net naast een tweede zetel gegrepen. Dit keer gaan we voor drie. De belangrijkste thema’s bij de verkiezingen zijn voor mij betaalbaar wonen en goed werk voor iedereen. Student & Starter is hard nodig in de raad. Wij creëren de ruimte voor frisse ideeën.’

De politieke partij Student & Starter kwam in 2014 voor het eerst met één zetel in de Utrechtse gemeenteraad. Om de fractie fris te houden, zitten raadsleden maximaal twee jaar op het pluche. Steven Menke, student aan de UU en Universiteit voor Humanistiek, beet in de periode 2014-2016 het spits af. Hij werd opgevolgd door Reinhild Freytag, eveneens student aan de Universiteit voor Humanistiek, die de huidige raadsperiode afmaakt.

Lees ook interviews met lijsttrekkers Steven Menke en Reinhild Freytag