FC Dondersstraat in de verkoop

Het gebouw FC Dondersstraat 65 van de HU gaat vanaf februari in de verkoop. Het Institute for Life Sciences & Chemistry (ILC) dat er is gehuisvest moet in 2015 verhuizen naar De Uithof.

De hogeschool streeft ernaar om alle Utrechtse opleidingen en diensten in De Uithof onder te brengen. Daarbij voldoet het monumentale pand niet meer aan de eisen van deze tijd. Het is duur in het gebruik vanwege de hoge stook- en onderhoudskosten. Het voormalig Ooglijdersgasthuis is rond 1998 door de hogeschool gekocht en verbouwd.

De verkoop is in handen van de vastgoeddienstverlener Jones Lang LaSalle en verloopt via een ’transparante procedure’ met een ‘besloten karakter’. Op 11, 18 en 25 februari en 4 maart kan het pand worden bezichtigd. De bedoeling is dat het nog dit jaar van eigenaar wisselt. De HU wil het pand daarna tenminste tot september 2015 huren. Rond die tijd verhuist het ILC naar de geplande nieuwbouw in De Uithof.