Kort

145 euro voor bewoners Casa Confetti na uitgevallen verwarming

Bewoners van Casa Confetti, het studentencomplex op Utrecht Science Park, krijgen ieder 145 euro ter compensatie voor de uitgevallen verwarming in november en december. Dat meldt DUB, op basis van een brief die student-bewoners afgelopen weekend kregen van SSH.

De studentenhuisvester rekent 60 procent huurkorting voor de eerste week dat de verwarming uitviel. Er was toen sprake van ernstige overlast. De tweede periode kregen de bewoners elektrische kachels, maar die boden minder comfort dan gebruikelijk. Daarvoor rekent SSH een korting van 20 procent.

De vergoeding wordt niet per kamer verrekend maar per bewoner. Een verrekening per kamer zou namelijk gevolgen kunnen hebben voor de huurtoeslag bij studio’s met een hoge huur. Vandaar dat iedere huurder deze 145 euro ter compensatie ontvangt.

Volgens DUB zijn de bewoners over het algemeen tevreden met de uitkomst. Sommigen vinden het aan de lage kant, anderen vinden het meer dan verwacht.