Kort

300 studenten krijgen voorrang op SSH-woning vanwege renovatie

Donderdag maakte de SSH bekend dat de renovatie van het studentencomplex aan de Van Lieflandlaan doorgaat. Dat betekent ook dat de 300 studenten die de ‘rode flat’ moeten verlaten een jaar lang voorrang krijgen op SSH-woningen. ‘We kunnen hoog of laag springen, dit is een offer dat we moeten maken’, zegt de woordvoerder.

Hoe groot de impact is op de bestaande wachtlijsten is lastig in te schatten. Nu ligt de wachttijd op drie jaar en de SSH zal in advertenties erbij vermelden dat er een tijdelijke toename van de wachttijd valt te verwachten.

De rode flat moet op 15 oktober leeg zijn en de renovatie zal een jaar duren. Aanvankelijk leken veel bewoners tegen de verbouwing te stemmen, ook omdat ze vreesden dat hun huis ‘uit elkaar zou worden getrokken’. Inmiddels is bekend dat de studenten die bij elkaar willen blijven, terecht kunnen in het nieuwe Baobab complex.