9 november bijeenkomst over Israël-Hamas-oorlog in het klaslokaal

Op 9 november organiseert het Netwerk Diversiteit en Inclusie samen met het Instituut voor Social Work een bijeenkomst voor docenten en andere HU-medewerkers over de vraag: Hoe ga je om met de oorlog tussen Israël en Hamas? Hoe maak je het klaslokaal en de hogeschool een plek om er goed met elkaar over te praten?

Volgens het netwerk ervaren collega’s ‘handelingsverlegenheid’ en vinden ze het moeilijk om de situatie rond Israël en de Gazastrook bespreekbaar te maken. ‘De gevoelens lopen hoog op en de polarisatie is soms zichtbaar aanwezig’, schrijft het netwerk.

Daarom wil het tijdens de bijeenkomst ruimte bieden voor emoties én zoeken naar handvatten voor de docenten om tot gesprek te komen met elkaar en de studenten. De bijeenkomst staat gepland voor 9 november, van 15 tot 17 uur, op het Educatieplein van PL97.

Voor studenten staat een bijeenkomst op 16 november in de planning. Meer info hierover volgt snel.