Studenten CMD maken televisie

Op de schermen van de faculteit communicatie en journalistiek zijn sinds vorige week dinsdag items zien van CMD-studenten (communication and media design). Tweedejaars Luuk van Velthoven is voorzitter van CDM TV, een project van negen studenten. Omdat de opleiding CMD nog niet zo lang bestaat willen de CMD-ers dat andere HU-studenten de opleiding ook leren kennen.

Een docent kwam vorig jaar met het idee, en de studenten zijn ermee aan de slag gegaan. Regelmatig zullen zij een nieuwe aflevering maken die via de schermen en op de website van studievereniging MAD te zien zullen zijn. Het geluid van de televisies staat meestal uit. De uitzendingen worden daarom ondertiteld.

De eerste aflevering is momenteel te zien in de gangen. Met onder andere animatiefilms van Utrechtse CMD-studenten. Voor de volgende aflevering zijn de studenten bij het STRP festival Eindhoven geweest en hebben ze een docent van de opleiding geïnterviewd. Ook gaat de reality show die ze bedacht hebben van start. Het is de bedoeling dat medestudenten via internet mensen uit de reality show gaan stemmen.

Plannen om de Nederlandse televisiewereld over te nemen zijn er nog niet. 'Eerst de rest van de HU', zegt Luuk van Velthoven.