Studenten van de minor eCommerce lanceerden een gratis online boek over online marketing. Binnen één uur kunnen leken zichzelf op de website www.onlinemarketingin60minutes.com bijscholen op marketinggebied.
‘Je mag hier als docent zelf de leerboeken kiezen’, vertelt José Cabrera, docent bij het Institute for Marketing & Commerce en geestelijk vader van het e-book. Sinds augustus werkt hij bij de HU. ‘Tussen de werken waaruit ik kon kiezen zat niks bruikbaars. De boeken waren of veel te vaag of gingen te veel in op het onderwerp; er was geen middenweg. Daarom leek het mij een goed idee om een e-book te ontwikkelen met hulp van studenten.’
In de online uitgave staan de ins en outs over het vak online marketing. Van online reclame maken via Facebook en Twitter tot de do’s en don’ts van een marketeer op internet. Daarnaast biedt het links, video’s en artikelen om te downloaden als je meer over een onderwerp wil weten. Het boek bestaat uit twaalf hoofdstukken, die elk vijf minuten in beslag nemen. ‘Dat is de belofte aan de lezer. Binnen die tijd krijgt de lezer alle essentiële informatie over het onderwerp’, aldus Cabrera.
Het boek moet nog verder worden ontwikkeld. ‘Het is de bedoeling dat het verder wordt uitgediept en geactualiseerd door de volgende groep studenten, die de minor eCommerce volgen. Ook wordt het mogelijk echt uitgegeven’, zegt Cabrera.
Nieuws