Columns

Lezerspubliek

Iets over al die berichten die docenten te verwerken krijgen. Als je de computer aanzet op de hogeschool, althans bij de faculteit economie & management (FEM), krijg je een scherm met nieuwtjes, dat heet netpresenter. Die worden niet goed gelezen. Prachtige informatie via sharepoint, wordt ondanks allerlei verbeteringen en weer een nieuwere versie, ook niet goed gebruikt, al wordt de lezersgroep geleidelijk groter.

Er is een redacteur Nieuws & Redactie op de FEM en een redacteur intranet. De afdeling Marketing Communicatie ziet dat er veel goede dingen door docenten en studenten gedaan worden die bij maar weinigen bekend zijn, zowel binnen als buiten de hogeschool. Dat komt doordat de docenten niet echt aan de publicitaire waarde van hun werk en dat van de studenten denken.

En als er interessant nieuws op sites van de HU komt, wordt dat weinig gelezen. Afgelopen week hebben twee docenten lesgegeven in Cork (Ierland), die hun ervaringen willen delen. Een klas Leisure & Event Marketing studenten hebben een Olympische week gehad in Hertfordshire. Het verslag is door 65 unieke bezoekers bekeken. Een aankondiging over een creativity week voor LEM-studenten samen met Finse en Deense studenten had slechts 47 unieke lezers. En wie leest dit nu van de 38.000 studenten en 3.000 medewerkers?