Studentenwoningen in leegstaand kantoorpand

Het gemeentelijk kantoor aan de Ravellaan 96 in Oog in Al biedt de komende tien jaar ruimte aan studentenwoningen. Dat heeft het college van B & W gisteren bepaald.

Het college wil op deze manier het goede voorbeeld geven op het gebied van leegstand. Door het gebouw tijdelijk te transformeren tot studentenwoning wordt leegstand voorkomen en de transformatie biedt volgens de gemeente op dit moment de meeste voordelen.

Om de studentenwoning te realiseren moet het bestemmingsplan nog gewijzigd worden. Wel hebben zich al meerdere exploitanten gemeld om de transformatie op zich te nemen.

Door uitstel van de verkoop draagt de opbrengst van het gebouw op korte termijn niet bij aan de verdiendoelstelling van 20 miljoen euro en tijdelijke exploitatie is minder duurzaam dan definitieve exploitatie.

Foto: Google streetview/DUIC.nl