Magazine

Trajectum (12/13) #12

In deze editie

04 De maand van fietsen.
06 FF bellen met Giovanni Fritschij (26), student international communication & media en halve finalist van The Student of the Year-verkiezing.
08 Volgens Rutten: redacteur Gerard Rutten blikt terug op het nieuws.
09 Column van Sjoerd Arends“Als ik aan het einde van de week bedenk wat ik heb geleerd van mijn gesurf, is de conclusief: erg weinig.”
10 Het panel over of de master waarover alle docenten aan de HU moeten beschikken vanaf 2017 de docent en daarmee het onderwijs werkelijk zoveel beter maakt.
12 Floris van Gelder houdt niet van een gespreid bedje en gebaande paden. Hij is vanaf 1 januari 2012 directeur van het Utrechtse Science Park, oftewel De Uithof. “Het bedrijfsleven is ondervertegenwoordigd.”
18 Typisch M/V. Mannen houden van techniek, vrouwen van de zorg: anno 2013 blijkt dat beeld aan de HU nog steeds te kloppen. Hoe erg is dat?
24 Een goede docent neemt de ruimte. Docenten zijn professionals die de ruimte moeten krijgen. Daarvoor pleit Cok Bakker.
26 Check! Gedragswetenschapper Kees van Overveld over het plan van aanpak tegen pesten van Staatssecretaris Dekker.
27 Column van Reint Jan Renes“Onbewust beschouwen we onze toekomstige ik als een ander. Onze toekomstige ik eet altijd gezond, gaat verstandig met geld om en werkt niet te hard.”
28 Docent van het Jaar 2013. Ze zijn geduldig, vrolijk, motiverend, inspirerend of levendig. En soms allemaal tegelijk! Anniek van Doornik, Parviz Samim, Tanja van Mazijk, Martin Moinat, Laurens Vreekamp.
34 Stad zoekt student. Hoe vind je als student echte opdrachten waarbij je problemen mag oplossen die er toe doen? Academie van de Stad treedt sinds dit studiejaar op als bemiddelaar.
36 Column van Remko van Broekhoven: “Wat mij bezighoudt, is de marteling van een veel saaier soort: de bureaucratie.”
37 Like! Instacube.
38 De Drive van Ilvy Njiokiktjien (28). Voormalig student journalistiek en nu de eerste Fotograaf des Vaderlands.
40 SPRING Performing Arts: vijf tips van vierdejaars student theaterwetenschap aan de UU Lisanne Sanders.
43 Prikkie! Julie Brummel onderzoekt elke maand waar je low-budget kan snaaien.
46 Column van Jeroen van Zanten: “Als de HU zich als 'groene' hogeschool serieus wil nemen, dan wordt het hoog tijd dat we daar als studenten wat van gaan merken.”
48 Student Style featuring Dennis Schoonewelle: “Toen ik wegliep, bedacht ik me ineens mijn echte droombaan. Dolfijnentrainer.”