Marco Snoek (HvA) lector van het jaar

Marco Snoek van de Hogeschool van Amsterdam is verkozen tot Lector van het Jaar 2013. Het onderzoek van zijn pabo-studenten heeft namelijk onder meer invloed op de onderwijsagenda van het ministerie.

De door ISO en ScienceGuide voor de derde keer georganiseerde lectorverkiezing stond dit jaar in het teken van excellentie.  De onderzoeken van de studenten van Snoek worden op internationale conferenties gepresenteerd, van feedback door peers voorzien en hogelijk gewaardeerd, zo meldde de jury.

Vanuit de HU was lector Erik Puik genomineerd maar greep dus naast de prijs. Zijn aanpak om bedrijven in het technisch beroepenveld te vragen wat zij van studenten en praktijkvernieuwingen verwachten en behoeven en het onderwijs aan studenten daar op af te stemmen, daagt studenten uit meer te doen.