Columns

Onverwachte ontmoeting

In de jaren tachtig werkte ik een paar jaar in Nieuw Vennep en kwam toen wel eens in het nabijgelegen Hoofddorp. Begin deze eeuw kwam ik alleen nog aan de rand van deze snel uitdijende plaats voor bezoeken aan Sanoma, Disney of Asics. Gistermiddag was ik uitgenodigd door SEE Tickets voor een relatieborrel in hun nieuwe pand in het centrum. Ik moest iets zeggen over entertainmentmarketing en twee andere sprekers introduceren: Jaap Oostinjen en ex-FEM-docent Aljan de Boer, die iets over de laatste ontwikkelingen van social media kwamen vertellen.

Wat heb ik moeten zoeken. Hoog Catherijne is er niets bij. Het krakkemikkige centrum van vroeger is veranderd in een druk centrum, waar alle ketens van enige faam een vestiging schijnen te hebben. SEE Tickets heeft geen winkel, maar verkoopt alleen kaartjes via internet. Vandaar dat ik moeite had om het kantoor te vinden.

Leuk als je tijdens de borrel aangesproken wordt: “Herken je me nog?” Ja natuurlijk. Ik heb haar in de klas gehad. Haar gezicht herken ik meteen. Mijn ogen glijden naar de badge met haar naam erop. “Selma Huiskamp. Heb ik jou ook niet begeleid?” Inderdaad, ze zat in de tweede lichting Sport & entertainmentmarketing en werkt nu al zeven jaar op de afdeling Sponsoring en Relatiemarketing van Albert Verlinde Entertainment.