Bezige bij

Hoe omschrijf je jezelf?
Gezellig, druk, klein, vrolijk, altijd knuffelen, dingen regelen en organiseren. Oh ja, en ik klets graag.

Heb je altijd al het voortouw genomen?

Ja, als er dingen gedaan moeten worden, sta ik altijd vooraan. Op de middelbare school zat ik onder andere in de feestcommissie. Ik wil gewoon niets missen. Zelfs thuis, in mijn studentenflat in Overvecht, ben ik aan het regelen. Het initiatief voor gezamenlijke dingen, zoals Sinterklaas vieren of een dagje Walibi, komt meestal bij mij vandaan.

Dus de voorzittersrol past wel bij jou?
Dat denk ik wel. Ik houd ervan de leiding te nemen, mensen aan te sturen en daarnaast ook nog het algemene overzicht te houden.

Waarom voorzitter in het bestuur van Paramedus?
Het lijkt me een mooie afronding om in mijn laatste jaar bovenaan de vereniging te staan. In de jaren daarvoor was ik actief in de galacommissie en als secretaris.

Waarom voorzitter bij OSHU?

De toenmalige voorzitter van Paramedus werd vorig jaar benaderd door de OSHU. Ze hadden nog niemand van de faculteit Gezondheidszorg in het bestuur. Natuurlijk zei ik gelijk ‘ja’ en nu ben ik voorzitter. Het is leuk om iets te betekenen voor andere verenigingen.

Waarom medezeggenschapsraad?
Jeetje wat doe ik eigenlijk veel hè? Soms lijkt het wel alsof ik mijn studie ernaast doe in plaats van andersom. Ik vind het belangrijk om inspraak te hebben. Bijvoorbeeld over het aantal contacturen, dat is of te veel of te weinig. Of over de geldstroom. Het is soms onbegrijpelijk dat het beschilderen van een muur belangrijker is dan investeren in het onderwijs.

Neem je ooit tijd voor jezelf?
Dinsdagavond is de vaste meidenavond, die probeer ik vrij te houden. Ik zou nooit alleen op mijn kamer een boek gaan lezen. Door het samenzijn en de gezelligheid kom ik tot rust.

Hoe ziet je toekomst eruit?
Ik kan niet alleen maar bezig zijn als therapeute. Als ik straks afgestudeerd ben wil ik een studie evenementen management doen. Organiseren blijf ik altijd doen, als het kan in combinatie met Cesartherapie

Sociaal of ambitieus?
Sociaal ambitieus, mag dat ook? Okay, als ik echt moet kiezen: mijn vrienden zijn belangrijker dan status. (CZ)