Nieuws

Leeuwarden blij met commotie over reclamestunt

Aanstaande studenten van de CHN (hoofdvestiging Leeuwarden) maken kans op een trip per limousine naar de Franse Champagne, mogen een dag als ‘filmregisseur’ spelen en kunnen een avondje ‘stand-uppen’ in het Amsterdamse Comedy Café. De hoofdprijs is een studiereis naar Zuid-Afrika, waar de CHN een vestiging heeft.
Dat komt de CHN op een gepeperde brief van minister Plasterk te staan. ‘Het kiezen van een studie moet niet afhangen van dit soort loterijen. Daar is het veel te belangrijk voor’, laat hij via een woordvoerder weten. Plasterk wil duidelijkheid over de precieze gang van zaken. ‘Als de prijzen door het bedrijfsleven zijn gefinancierd, is er weinig tegen de actie te doen. Maar we kunnen de instelling in elk geval wijzen op haar verantwoordelijkheid.’
Collegevoorzitter Robert Veenstra vindt alle commotie rond de campagne ‘prachtig’. ‘Sinds de kranten vol staan hebben we drie keer zoveel hits op onze site. Ik kan me geen betere free publicity wensen.’ Ook van de ministeriële aandacht is hij niet geschrokken. ‘Ik weet nog niet wat Plasterk precies wil, maar als hij bang is dat we publiek geld gebruiken voor de actie kan ik hem geruststellen: alle prijzen worden betaald door het bedrijfsleven.’ (HOP)