Sportweek winnaar sportquiz

Het tijdschrift Sportweek is winnaar van de quiz die tijdens de Dag van de Sportjournalistiek aan de HU werd gehouden. Tweede werd sportdataleverancier Infostrada Sports en derde Studio Sport.

De Dag van de Sportjournalistiek is de afsluiting van de minor Sportjournalistiek die het afgelopen half jaar door bijna dertig studenten werd gevolgd. De derde editie van het evenement vond plaats op donderdag 22 januari in het auditorium van de faculteit Communicatie en Journalistiek. De quiz stond onder leiding van oud topscheidsrechter Mario van der Ende.

Winnaar Sportweek beantwoordde 114 van de circa honderdvijftig vragen goed. De score van Infostrada Sports stond op 98 terwijl Studio Sport het 91 keer bij het juiste eind had. Vorig jaar kwam Sportweek eveneens als eerste uit de bus; het jaar daarvoor was de eer weggelegd voor Studio Sport.

De 45 sportjournalisten kregen vragen voorgeschoteld als: hoeveel keer werd Lance Armstrong wereldkampioen wielrennen op de weg? (een keer) en wat is de favoriete voetbalclub van Barack Obama? (West Ham United).

Voetbal International eindigde als laatste.