Actie voor plantaardig eten bij de catering van HU en UU

Een groep studenten is een campagne begonnen voor volledige plantaardige catering bij hogescholen en universiteiten. Daartoe zijn ze een petitie gestart die zich richt op studenten en medewerkers van de HU en Universiteit Utrecht (UU).

‘Wij willen dat de UU en HU stoppen met het aanbieden van dierlijke producten en inzetten op een transitie naar een volledig plantaardige catering’, staat er te lezen. Afgelopen maandag haalden zij handtekeningen op bij de universiteitsbibliotheek in het Utrecht Science Park, schrijft DUB.

De Utrechtse studenten vallen onder de Nederlandse tak van de internationale actiegroep Plant-Based Universities. In Nederland vond de aftrap van de campagne maandag plaats bij zes universiteiten. Dat plantaardig eten beter is voor het klimaat staat uitgelegd in een brief die door meer dan 1200 academici is ondertekend.