Advies: neem Student & Starter op in coalitie gemeentebestuur

De kans is aanwezig dat Student & Starter in een coalitie komt voor het gemeentebestuur. Dat betekent dat de partij mogelijk ook een wethouder levert. De partij behield na de recente verkiezingen twee zetels in de gemeenteraad.

Verkenner Roel van Gurp (GroenLinks) is gevraagd om te onderzoeken welke partijen komende jaren het college van B&W kunnen vormen. Zijn conclusie na de eerste gesprekken: en coalitie van Student & Starter, GroenLinks, D66, PvdA en ChristenUnie een goede basis vormt.

Deze partijen zijn het eens over aanpak van meer betaalbare woningen, de klimaatcrisis en kansenongelijkheid. ‘Ik adviseer dan ook met deze partijen op korte termijn de onderhandelingen te starten’, zegt Van Gurp op de nieuwssite DUIC.