Foto van de week

Karaokeseizoen begint in HideOut, met constante kwaliteit

Foto: Kees Rutten

Elke week een bijzonder of alledaags moment, vastgelegd op de foto.

Op een schemerige woensdagavond glipt Beau van Erven Dorens stilletjes door de achteruitgang van HL 15. Zijn afscheid is het startsein voor de elegant geklede presentatrices van het Bonusprogramma om snel richting de HideOut schieten. Het geluid van ‘I bought you flowers’ vult de hal. Ditmaal niet door slechte isolatie, maar door het opgewonden geschreeuw van een groepje karaokezangers die zelfs de boksen overstemmen.

De muzikale klanken botsen met de klinische omgeving van HL15, waar toegewijde receptiemedewerkers hun best doen om de boel netjes te houden voor het avondpubliek van de HU. Plotseling klinkt de eerste tonen van ‘I kissed a girl and I liked it’ over de speakers. De scherpe kijker zal opmerken dat de mannen zijn vervangen door drie vriendinnen in spijkerbroeken, synchroon dansend. De liedjes veranderen, maar de muzikale kwaliteit blijft constant.

Het is de eerste karaokeavond van het jaar in de HideOut en de spanning is voelbaar. Drie barvrijwilligers doen hun best om pitchers bier te verkopen voor 8,50 euro aan de dorstige studentenmassa. ‘Het is druk, maar te doen,’ roept een barman. Naar verluidt zijn ze op zoek naar extra hulp achter de bar; een aanrader als je wilt dat de pitchers betaalbaar blijven en karaoke vaker plaatsvindt.

Terwijl een groep studenten aankondigt dat ze naar de Spar gaan voor avondeten, zingt het publiek: ‘Het leven is zo kort, veel dingen worden anders, oh, als je ouder wordt’. Maar hopelijk niet de MAD-karaokeavond.