Anne en Lara brengen de opera Doctor Atomic tot leven

In een buitengewone samenwerking hebben HU-studenten Anne Ouwerling en Lara Cligge, samen met maar liefst tachtig andere studenten van het Utrechtsch Studenten Concert, de afgelopen zes maanden intensief gerepeteerd voor de opera ‘Doctor Atomic’.

Dit stuk vertelt het verhaal van de allereerste atoombom en de mengeling van opwinding en angst die deze uitvinding met zich meebracht. Over de twijfels van Oppenheimer, over wat we als mensheid kunnen maar tegelijkertijd misschien wel moeten stoppen.

Het Utrechtsch Studenten Concert viert met deze opera zijn 200-jarig bestaan, en dit project is een eerbetoon aan hun rijke muzikale geschiedenis. In totaal hebben 200 studenten samengewerkt om deze complexe opera tot leven te brengen. ‘Doordat iedereen zoveel bijdraagt, kunnen we zoiets vets maken.’

Kaarten voor de verschillende uitvoeringen in de Werkspoorkathedraal zijn verkrijgbaar via www.doctoratomic.nl