Anti-abortusorganisatie wilde voorlichting geven aan HU-studenten

Een anti-abortusorganisatie zou 20 oktober een ‘educatieve voorlichtingscampagne’ hebben gehouden bij een gebouw van de HU. Het bericht op Twitter dateert van 20 oktober, maar kwam afgelopen zaterdag naar buiten door een artikel op AD/Utrecht.

De actie van de groep Abortusinformatie werd door de gemeente Utrecht goedgekeurd. Een woordvoerder van de HU zegt tegen de krant op de hoogte te zijn van de actie die op de Padualaan/Leuvenlaan zou plaatsvinden. ‘We zijn die dag op de aangegeven plek en tijd gaan kijken, maar het regende hard en we hebben niemand gezien.

Wethouder Eelco Eerenberg beantwoordde donderdagavond mondelinge vragen van de PvdA en Student & Starter. Hij zei de actie van de groep ‘onwenselijk en misleidend’ te vinden, maar hem niet te kunnen tegengehouden. FIOM, het centrum voor ongewenste zwangerschap, meldt dat scholieren en studenten goed geïnformeerd moeten worden.