Belgische student overleden tijdens ontgroening

De nacht van zaterdag op zondag overleed een 19-jarige student uit Zuidoost-België, meldt de NOS. De Belgische student sliep op dat moment in een boerderij, samen met zo’n 300 studenten van verschillende hogescholen uit Namen. Zij waren samengekomen voor de ontgroening.

‘s Ochtends vonden zijn jaargenoten hem bewusteloos. Het is niet duidelijk of de ontgroening te maken heeft met het overlijden. ‘Tijdens het eerste deel moesten de studenten een reeks opdrachten vervullen, zoals dierenvoeding eten of in een bad vol bloed gaan liggen. Er was geen alcohol tijdens de doop, maar die vloeide nadien wel rijkelijk’, zegt de procureur tegen persbureau Belga.

Het Openbaar Ministerie van de Belgische provincie Namen is een onderzoek begonnen naar de dood. Dinsdag is de autopsie en daarna wil het OM pas meer zeggen over de doodsoorzaak.