Beste opleidingen volgens werkgevers: HU doet het beter dan andere hogescholen

Volgens vacaturesite Magnet Me levert de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) de meest aantrekkelijke studenten voor werkgevers. Dat blijkt uit hun Top 50 van de meest populaire opleidingen onder werkgevers. De EUR staat er maar liefst 13 keer in. Op 1 staat de masteropleiding Commerciële Rechtspraktijk van de Universiteit van Amsterdam.

Hogeschool Utrecht staat twee keer in de Top 50: op 25 met Bedrijfskunde en op 37 met Technische Bedrijfskunde. Vergelijkbare studies aan InHolland en Hogeschool Rotterdam staan lager op de lijst.

Belangrijke disclaimer bij de Top 50: de vacaturesite richt zich vooral op het bedrijfsleven. Zo telt het 2450 vacatures in de consultancy tegenover 152 in het onderwijs. Landelijk liggen die verhoudingen net even anders.