Kort

‘Beste Studies’ volgens EW: Hogeschool Ede en Wageningen University

De Christelijke Hogeschool Ede en Wageningen University zijn als winnaars uit de bus gekomen bij het jaarlijkse onderzoek naar ‘Beste Studies’ van EW (voorheen Elsevier Weekblad). EW analyseert daarin ruim 2200 bachelor- en masteropleidingen ten behoeve van middelbare scholieren.

Bij de Hogeschool Ede krijgen 6 van de 10 beoordeelde opleidingen een gouden medaille. Andere toppers bij hogescholen zijn Windesheim, Tio en NHL Stenden. Bij de brede universiteiten scoren de Vrije Universiteit en Universiteit Utrecht het hoogst.

Het onderzoek naar de Beste Studies baseert zich vooral op de uitkomsten van de Nationale Studentenenquête (NSE). EW gaf 340 opleidingen een gouden, zilveren of bronzen medaille. Beste Studies geeft online informatie over alle opleidingen. Het vergelijken van studies kan alleen met een betaald abonnement.