Bij studentenflat Casa Confetti werd het dit weekend maar 7,5 graden

De 377 studenten in het pand Casa Confetti zitten al vijf dagen zonder verwarming. De thermometer stond afgelopen weekend op 7,5 graden, meldt DUB. De SSH werkt aan een oplossing voor het kleurrijke pand op het Utrecht Science Park .

De problemen begonnen donderdagochtend. De verwarming werkte slecht en moest gerepareerd worden. Dat lukte niet. Van donderdagnacht tot vrijdagavond kwam zelfs geen water meer uit de leidingen en moesten de studenten naar de universiteit om water te halen.

In de loop van het weekend kwam het warme water terug, maar de verwarming doet het nog altijd niet.

In 2016 zaten de bewoners al geregeld zonder water. Toen kregen ze te horen dat het probleem zat in de ondergrondse leiding. Die komt vanuit de energiecentrale van de universiteit naar de boilerruimte onder in het pand.

SSH werkt aan een oplossing. De woningcorporatie weet niet wanneer de verwarming het weer zal doen.