Sinds 1997 is XS4all mijn internet provider en per 1 december ook voor telefonie. Ik kreeg een rekening van KPN voor het (niet) gebruik van een isdn-lijn voor het jaar 2012 tot 1 januari 2013. Te laat opgezegd, was het antwoord van KPN nadat ik gereclameerd had. Dat een consument tegenwoordig 1 maand opzegtermijn heeft en dat zakelijk een opzegtermijn van 3 maanden geldt, blijkt nog niet tot KPN te zijn doorgedrongen. Hopelijk kan de Opta de consument helpen om KPN ook voor kleine vergrijpen aan te pakken.
Omdat de Primafoon winkel van KPN dichtbij is en een aardige sortering heeft, koop ik daar toch een digitale handset telefoon met basisstation. Het basisstation blijkt niet te corresponderen met de draadloze telefoons. Dus terug: sorry. Een nieuw basisstation. Die werkt, maar niet voor alle telefoons. Dus weer terug: sorry. Voor mijn gemak doe ik dus alles dichtbij, maar ik word wel vaak teleurgesteld.
Het is vergelijkbaar met leerlingen van middelbare scholen in Utrecht. Ze bezoeken misschien opendagen van verschillende hogescholen en kijken naar de afstudeerrichtingen, omdat een bijbehorend beroepsprofiel voor hen dan 't duidelijkst is. Maar ze weten toch al dat ze zullen kiezen voor een van de faculteiten van de Hogeschool Utrecht, want die is lekker dichtbij.