In twee hallen van de RAI in Amsterdam was gisteren en eergisteren weer Marcom13, georganiseerd door het vakblad Adformatie en wat genoemd werd playground for professionals. Over de twee dagen verdeeld waren er maar liefst 182 workshops en seminars die bijna allemaal zo druk bezocht werden dat men van buiten, achter afsluitende doeken of een soort tuinhekken stond mee te luisteren. Er zaten zowel voor de FEM als de FCJ goede gastsprekers tussen.
Honderdzeven bedrijven hadden een stand, waaronder ook twee commerciële zenders, Slam!FM en 538, maar ook enkele opleidingen zoals die van de Beeckestijn Business School en de AOG School of Management. Deze laatste is de contractonderwijstak van de Universiteit van Groningen met als hoofdlocatie Amersfoort. Hebben onze bloedeigen HU en UU daar zelf eigenlijk masteropleidingen opgezet?
Misschien kom ik altijd op verkeerde tijdstippen, maar op dit soort beursen kom ik zelden HU-collega’s tegen. Nu ken ik ze natuurlijk niet allemaal. Maar het valt mij op dat als ik standhouders vraag of er belangstelling voor stagiaires is, dan krijg ik meer positieve dan negatieve reacties en ze hebben niet eerder iemand van de HU gesproken. Niet alleen kunnen wij onze studenten beter helpen met stages, we profileren ons ook door op die beurzen ons gezicht te laten zien.