Ik heb 't idee dat het aardig druk was op de opendag vandaag. Je zag wel weer dezelfde docenten die proberen potentiële studenten te enthousiasmeren. En je miste vele docenten die je wel door de week ziet, maar nooit op de opendagen. Via diverse media is reclame gemaakt voor de eerste opendag van het collegejaar.
In 't Gooi zag ik driehoeksborden met de tekst Wil je juf of meester worden? in de bekende kleuren van de HU. De borden vielen op. Alleen de tekst was lastig te lezen. Nog een overblijfsel van een jaren geleden ingezette strategie, bedacht door een reclamebureau, dat er -tig redenen zijn om naar de HU te komen, natuurlijk los van onze erbarmelijke rankings.
REDEN GENOEG was naast het HU logo het eerste en enige wat opviel als je langs die borden reed. Dat het om een opendag ging, staat er met kleine letters op. Het is dat ik geïnteresseerd ben en mijn ogen steeds op de kant van de weg richtte om te zien of er inderdaad opstond dat het om een opendag ging. Gelukkig wel.
Wie van de afdeling communicatie neemt het initiatief om op buitenreclame uitingen alleen te zetten wat belangrijk is en niet onnodig aandacht te vragen voor een onduidelijke REDEN.