Columns

PIM sessie

Collega Peter Verhaagen zit in het bestuur van PIM, Platform Innovatie in Marketing. Hij heeft bedongen dat drie keer per jaar hun seminar op de FEM gehouden mag worden. In ruil mogen docenten en studenten gratis inschrijven. Normaal kost dat voor niet-leden 168 (ex BTW). Je zou denken dat het elke keer storm loopt. Ondanks aankondigingen op Yammer, Netpresenter en mailings komt elke keer een handjevol docenten en studenten. Morgenavond om 17:30 uur begint er weer zo'n sessie over guerilla marketing, onderbroken met een pauze.

Voor de gratis broodjes met melk of sap spreekt Erwin van der Laan over een aantal guerilla marketing cases, zoals die van Libelle, Coca Cola, Heineken, I Amsterdam, Vodafone, Hunkemoller, Lotto en de ASN Bank. Na hem komen Lex van Dalfsen en John van der Pauw-Kraan over het organiseren van guerilla events.

Na de pauze vertelt Otto van der Harst over de guerilla cases van Bavaria en Van Gils. Drie sprekers vertellen over de in's en out's van online guerilla acties aan de hand van twee cases die voornamelijk online georiënteerd zijn, de 'slavery the game'case en de eerste social media collecte, de Fight Cancer case. Krijg je toch zin om te komen, meld je dan bij Peter.Verhaagen@HU.nl.