Bouw studentencomplex High Five start eind volgend jaar

Eind volgend jaar start de bouw van het nieuwe studentencomplex High Five in het Utrecht Science Park, meldt DUIC. SSH Utrecht wordt de eigenaar en beheerder van het woongebouw.

High Five wordt een flink gebouw: het bestaat uit twee torens van 21 verdiepingen. Deze verrijst tussen de studentencomplexen Johanna en Cambridge aan de Cambridgelaan. Het bevat bijna duizend studentenwoningen: ruim 700 zelfstandige studio’s en tweehonderd studentenkamers met gemeenschappelijke keukens.

Verder komen er wasserettes, studieruimtes en sportfaciliteiten. Ook is er ruimte ingepland voor een restaurant annex afhaalservice. In 2024 moet het klaar zijn. Dan is het de vijfde studentenflat van de SSH op Utrecht Science Park.