Cambridgelaan gaat dicht, ingang parkeergarage verplaatst

Van 18 december tot en met 1 maart 2024 is de Cambridgelaan afgesloten voor autoverkeer. Voor fietsers is de Cambridgelaan maar even afgesloten: tussen 2 en 12 januari. Dat meldt Universiteit Utrecht.

De parkeergarage Cambridgelaan zal bereikbaar zijn via de Bolognalaan. Autoverkeer wordt omgeleid via de Leuvenlaan/Universiteitsweg/Bolognalaan. Fietsers kunnen begin van het nieuwe jaar omfietsen via Padualaan en het Coimbrapad (en vice versa).

De afsluiting is nodig om het riool te kunnen verplaatsen naar de Cambridgelaan. Dat ligt nu nog onder het weiland waar de International School Utrecht gaat komen. Bedoeling is dat er zoveel mogelijk wordt gewerkt met elektrische apparaten, om geluidsoverlast tot een minimum te beperken.

Het gebouw waar het allemaal om gaat, de International School of Utrecht, staat in de planning voor oplevering in 2026.