Kort

HU-student Niusha Froozesh genomineerd voor ECHO Award

Hogeschool Utrecht heeft Niusha Froozesh, student Communicatie, genomineerd voor de ECHO Award. Dat is een prijs voor studenten met een niet-westerse achtergrond die zich bijvoorbeeld onderscheiden door een ondernemende instelling of maatschappelijke betrokkenheid.

Froozesh zet zich in voor de positie van alleenstaande niet-westerse vrouwen, schrijft de HU op de site van het Netwerk Diversiteit en Inclusie. Zij is lid van dit netwerk van de HU en organiseert activiteiten gericht op dialoog en een veilige omgeving.

ECHO Awards bestaan uit de categoriën hbo, wo, Tax and Law en Bèta Techniek. Er zijn ruim dertig andere genomineerden. Die treden toe tot het netwerk ECHO Ambassadors Community. De winnaars doen mee met een summercourse aan een Amerikaanse universiteit. De jury maakt in december bekend wie de winnaars zijn.