De haltes van tram 22 gaan op de schop

De tramhaltes op het traject Vaartsche Rijn – Utrecht Science Park worden vanaf dinsdag 30 mei gerenoveerd. Denk aan: grotere overkappingen en betere halteverlichting.

De werkzaamheden duren van 30 mei tot 3 september. In die periode rijdt de tram gewoon door volgens de reguliere (zomer)dienstregeling. Dat geldt ook voor de bussen ook. Het is wel mogelijk dat de bushalte in het weekend, wanneer er gewerkt wordt aan een tramhalte, verplaatst wordt naar een ander deel van het perron, omwille van de veiligheid.

Gedurende het werk aan de tramhaltes Padualaan en Heidelberglaan zal de bus in het weekend worden omgeleid via de Leuvenlaan. Bij de tramhaltes Stadion Galgenwaard en Kromme Rijn kunnen fietsers worden omgeleid of moeten ze in twee richtingen op hetzelfde pad rijden.

Epsilon Cities zal de werkzaamheden uitvoeren in 4 fasen. Hierbij heeft het bouwbedrijf rekening gehouden met de vakantieperiode van Hogeschool Utrecht en Universiteit Utrecht.