De nieuwe Omslag is online: over diversiteit en inclusie

Diversiteit, de Omslag

Hoe zit het met diversiteit en inclusie op Hogeschool Utrecht? Online magazine De Omslag maakt de balans op.

Er ligt een prachtig regenboogfietspad dwars door Utrecht Science Park, de hogeschool heeft haar eigen diversity officer, allerlei LHBTIQ+ activiteiten en bijeenkomsten met diversiteit als belangrijk thema. Het onderwerp leeft. En sinds de uitslag van de laatste verkiezingen misschien nog sterker dan voorheen.

Tijd voor De Omslag om de balans op te maken, net als Trajectum een jaar geleden deed. Zijn we al wat verder? Wordt het streven naar diversiteit en inclusie breed gedragen? Is er beleid gemaakt? Hoe werkt dat in de praktijk?

Interviews en video’s

De vragen stellen, dat leek nog gemakkelijk. De antwoorden bleken een stuk lastiger te vinden. Het blijft een gevoelig onderwerp waarover niet iedereen frank en vrij een mening wil uitdragen, ook al vindt de HU het een belangrijk thema.

Uiteindelijk ligt er een magazine vol interviews en video’s met onder andere aanjagers, studenten, een lector, de HR-directeur en de diversity officer. Daar sijpelt één duidelijke les doorheen: tussen start en landing naar een inclusieve HU liggen nog vele vlieguren.