De nieuwe Omslag is uit. Studenten: pamper- of pechgeneratie?

De Omslag, het vierjaarlijkse online magazine van Productiehuis Trajectum, is weer uit. Dit keer over studentenwelzijn. Hebben we te maken met een verwende generatie studenten die nergens meer tegen kan? Of is er meer aan de hand?

Psycholoog Carin Karsten vertelt wat stress met jongeren doet. Bij Instituut Archimedes hebben alle eerstejaars sinds 2021 een studentcoach, die hen door het eerste jaar van de studie helpt. Met succes. De uitval is gedaald met twintig procent.

‘Aanjager’ Yrza Latumahina vertelt hoe ze ervoor zorgt dat studenten niet buiten de boot vallen. En natuurlijk komen ook studenten zelf aan het woord. Zijn ze gelukkig of niet? Rekenen ze zichzelf tot de pechgeneratie of kennen ze hun eigen veerkracht?