De Omslag: over medezeggenschap, lage opkomst en oplossingen

Binnen de Hogeschool Utrecht lopen de tussentijdse verkiezingen tot en met 15 mei. Een mooi moment om de medezeggenschap centraal te stellen in De Omslag, online magazine voor onderwijs en onderzoek.

Een ding is zeker: de animo voor medezeggenschap binnen het hoger onderwijs holt achteruit. En de vraag blijft waarom steeds minder mensen stemmen. En hoe komt het dat kandidaten voor raden zo moeilijk zijn te vinden? Vooral studenten laten het afweten. Slechts een handjevol stemt nog.

Over deze problemen en over de toekomst komen in De Omslag aan het woord:

Annette Wind (voorzitter Hogeschoolraad), Jan Bogerd (collegevoorzitter), hoogleraar Joop Schippers van de UU, Joram van Velzen (voorzitter LSVb), Idris in ’t Hof, voorzitter hbo-medezeggenschap, Anne Marie Peeters, Iris Rouwenhorst en Leon Oosterhuis (Instituutsraad).

Zie ook de video van De Omslag: Gaan studenten stemmen?