De winnaars van de 4 HU-prijzen zijn…

Foto: Lucas Versteeg

Donderdagmiddag zijn op het Onderwijs & Onderzoek Festival de winnaars van de HU-prijzen bekend gemaakt. In een half uur tijd werden de 4 prijzen uitgereikt op het podium van de Werkspoorkathedraal.

Collegeleden Tineke Zweed en Wilma Scholte op Reijmer mochten ze uitreiken en lieten aan de dagpresentator Elias van Mourik weten dat ze blij waren met alle ontmoetingen en dialogen die ze de hele dag hadden meegemaakt. Met als tip om vooral elkaar uit te nodigen voor een vervolggesprek.

Docent en Team van het Jaar

Als Docent van het Jaar kwam Merlin Dik-Geurtsen uit de bus. De docent van het Instituut voor Gebaren, Taal en Dovenstudies liet even haar tranen gaan van blijdschap. Ze is ‘stralend en expressief’ volgens de jury en dat bleek meteen.

Het Onderwijsinnovatieteam van het Jaar werd het Team agile werken in Onderwijsinnovatie van de bacheloropleiding Technische Bedrijfskunde. De jury repte van ‘een unieke aanpak die navolging verdient binnen de HU’. De winnaars raadden hun publiek nog snel even aan om vooral agile te gaan werken.

Onderzoeker en Student van het Jaar

Koen Smit van het Lectoraat Betekenisvol Digitaal Innoveren mag zich Onderzoeker van het Jaar noemen. Ook omdat hij begon als vmbo’er én kon benoemen welke kansen hij had gehad en gegrepen. Smit kreeg nog kort de kans om zijn collega’s te bedanken.

Laatst uitgereikte prijs was die van Honours Student van het Jaar. Uit de zes genomineerden viel de keuze op Manôn Schuurman, versneld duaal Verpleegkunde student. Ze reist op en neer vanuit Zwolle, heeft een gezin met drie pubers en vijf honourssterren. De jury was onder de indruk van de manier waarop ze leiderschap in de wijkverpleegkunde vorm wist te geven. ‘Nooit gedacht dat ik in de finale zou komen en dus al helemaal niet dat ik zou winnen’, jubelde Manon.

Zie ook:

Alle genomineerden op een rij (EenHU)