Campus Run voert dwars door gebouwen Utrecht Science Park

De derde editie van de USP Campus Run barst zondag 8 oktober los in het Utrecht Science Park. Het gaat om een ‘fun run’, dwars door de gebouwen en langs de markante plekken van het USP.

Het behalen van een snelle tijd staat niet centraal: het halen van de finish is ‘al een prestatie an sich’, schrijft de organisatie op de website. USP Campus Run sponsort de Stichting ALS Nederland. Deelnemers kunnen een bedrag doneren ten behoeve van deze organisatie, die wetenschappelijk onderzoek doet naar de dodelijke spier/zenuwziekte.

De Campus Run kent parcoursen van vijf en tien kilometer en voor kinderen is er een route van één kilometer. Voorafgaand kunnen geïnteresseerden een minicollege over sporten bijwonen van Maarten van Bottenburg, hoogleraar Sport & Society aan de Universiteit Utrecht.