Dinsdag 4 juli eerste verenigingsborrel voor gamende studenten

Dinsdagavond is de eerste borrel van Utrechts nieuwe studentenvereniging U-pad. Alle studenten van Utrecht die samen willen gamen, zijn welkom in café de Bastaard.

U-pad is de eerste studentenvereniging voor e-sports (professioneel gamen) en gaming voor studenten in Utrecht. ‘Of je nu een gamer bent, jezelf wil ontwikkelen als e-sporter of gewoonweg gaming of esports leuk vindt, wij zijn een bruisende gaming community voor studenten die wekelijkse online en offline activiteiten organiseert’, laten ze weten op hun site. Daaruit een greep: borrels, D&D, anime, cosplay en boulderen.

Voorzitter Arend van Berkel hoopt op een opkomst van zo’n twintig man. Hij is trots op zijn kersverse vereniging. ‘Ons voornaamste doel is eenzaamheid onder studenten tegen te gaan door ze een veilige en inclusieve plek te bieden. We geloven dat videogames en e-sports niet alleen een vorm van entertainment zijn, maar ook een krachtig middel om waardevolle vriendschappen op te bouwen.’