Kort

Do Blankestijn keert niet terug als instituutsdirecteur

Do Blankestijn stopt als directeur van het Institute for Design & Engineering (IDE). Hij is per 1 september aangesteld als hoofd Organisatieontwikkeling, een nieuwe functie die is ondergebracht bij de dienst Human Resources.

Dit schrijft de interne medewerkerssite EénHU. Blankestijn trad om gezondheidsredenen tijdelijk terug als instituutsdirecteur. Mark Tammer nam het stokje per september 2022 tijdelijk van hem over. Hij blijft dit doen totdat er een nieuwe directeur aantreedt.

IDE is het resultaat van een fusie tussen de instituten Gebouwde Omgeving en Engineering & Design (IED). Blankestijn was ruim tien jaar directeur van IED en sinds 2019 interim van Gebouwde Omgeving. Hij leidde het samengaan van de twee instituten tot het Institute for Design & Engineering.