Donderdag viert de HU alvast Trans Visibility Day

De HU doet mee aan de Trans Visibility Day. Die dag staat voor erkenning van transgender personen en het vergroten van de zichtbaarheid van de transgemeenschap. Vanwege Pasen organiseert de hogeschool al op donderdag 28 maart de bijbehorende activiteiten. Dat melden medewerkerssite EénHU en het Netwerk Diversiteit & Inclusie.

Zo organiseert de Gender & Sexuality Alliance (GSA) op Heidelberglaan 7 een voordracht van Chris Rijksen van videomakers de Transketeers en een expositie van studenten van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht.

Aan de HU Amersfoort is tot en met 28 maart een expositie met boeken over trans en genderdiverse mensen. De HU hijst vanaf donderdag tot en met 2 april de pride en transgender pride vlag.