Eervolle vermelding HU-studenten associate degrees

Geen prijs maar wel een eervolle vermelding voor studenten van de associate degrees Digitale Techniek & Media en Software Development. Een team van vijf studenten stond vorige week in de finale van de jaarlijkse Raspberry Pi-competitie. De Raspberry Pi is een minicomputer in de vorm van een printplaat.

Aan de competitie kunnen scholieren en studenten meedoen. Zij moeten dan een innovatie bedenken bij een bepaald thema, met gebruik van de minicomputer. Thema’s dit jaar waren duurzaamheid en de sustainability goals van de VN.

De groep studenten gebruikte een camera en de Raspberry Pi om statiegeld van flesjes uit te lezen. Met het apparaat kunnen scholen bijhouden hoeveel statiegeld is opgehaald. Dat moet scholieren stimuleren om flesjes in te leveren en niet weg te gooien. Een prijs in de categorie Aanstormend Talent zat er niet in omdat ‘dit geen aanstormend talent genoemd kan worden, want jullie zijn daar al’, complimenteerde de jury.