Eind dit jaar nachtbus terug in regio Utrecht

De nachtbus komt eind dit jaar weer terug in en rondom Utrecht, blijkt uit navraag van RTV Utrecht. Sinds de coronacrisis rijden er geen nachtbussen meer in regio Utrecht. Reizigers- en studentenbelangenorganisaties trokken vorige maand aan de bel. Nu het uitgaansleven weer bezig is, wordt het hoog tijd dat de bus terugkeert, vinden ze.

Vooral de nachtbussen 412 en 452 van Utrecht naar Zeist worden gemist, meldt RTV Utrecht. Die reden langs studentencomplex ‘De Warande’. Studenten voelen zich onveilig als ze na het uitgaan terugfietsen.

De provincie vroeg de vervoerders of nachtbussen weer kunnen rijden. Zij zeggen dit te gaan doen, met een kleine kanttekening vanwege personeelstekort. ‘Het kan zijn dat het nog niet gelijk lukt vanaf december 2022 de nachtbussen te laten rijden, maar dan zo snel mogelijk daarna’, zegt de provinciebestuurder.