Columns

Feesten

Waarom zijn er eigenlijk zo weinig feesten op de Hogeschool Utrecht of Universiteit Utrecht, waar toch samen ruim 70.000 meest jongeren op studeren? Of zijn die feesten er wel en weet ik het niet. Een enkele keer zie je affiches hangen of liggen her en der folders. Terwijl we op de Faculteit Communicatie & Journalistiek de populairste Associate Degree opleiding van Nederland hebben met een numerus fixus, Event Communicatie. En ook wordt op de faculteit ernaast, bij het Instituut Marketing & Commerce het vak Event Marketing gegeven bij twee afstudeerrichtingen. Toch merk je er weinig van. Ligt dit aan het curriculum, de docenten, de studenten? Of is er geen behoefte aan?

Dit laatste bestrijd ik. Want juist tussen je 18e en 24e vliegt de adrenaline gevoed met testosteron of oestrogenen door je aderen. Je wil feesten, je uitleven, sex, uit je dak gaan. Je probeert dingen uit, kijkt tot hoe ver je kunt gaan. Je leert teleurstellingen verwerken en je viert overwinningen. Grote merken samplen juist op feesten en zijn gaarne bereid om te sponsoren. Hoe lang duurt het voordat de HU de impact van evenementen ziet en hun opleidingen inschakelt om het beleven van studeren aan de HU meer glans te geven.