Achtergrond

FF BELLEN met Niels Levert over Piggy

Met het digitale spaarsysteem ‘Piggy’ helpt Niels Levert, vierdejaarsstudent commerciële economie, Utrechtse winkeliers om vaste klanten te belonen. Samen met tweelingbroer Sander, student aan de Universiteit Utrecht, en UU-alumnus Christiaan Bilthof runt hij de nieuwe startup Piggy Loyalty.

Hoe werkt Piggy?
‘Het is de moderne variant van de bekende spaarkaart. Klanten krijgen een spaarpas of kunnen een app downloaden waarop spaarpunten worden bijgeschreven. Die kunnen in de winkel worden ingeruild tegen een beloning. De kaart of app is te gebruiken bij alle winkels die bij Piggy zijn aangesloten. Dus geen volle portemonnee meer door verschillende spaarkaarten.’

Aan wat voor beloning moeten we denken?
‘Dat bepalen de winkeliers zelf. Viswinkel Visjes in de Twijnstraat deelt na een paar bezoekjes gratis haring uit. Koffiewinkel Doppio Espresso in de Nobelstraat geeft naast een gratis kop koffie ook een reis naar Italië weg. Klanten kunnen dus doorsparen voor de beloning die zij leuk vinden.’

Hoe loopt het?
‘Goed. In december zijn we begonnen met de verkoop en er zijn inmiddels bijna twintig winkeliers lid, terwijl zo’n 5000 klanten de kaart of app gebruiken. En er komt elke dag een zaak bij. We concentreren ons nu op Utrecht maar willen het systeem op termijn landelijk uitrollen.’

Wat levert het jullie op?
‘Winkeliers betalen 29 euro per maand voor het gebruik van het systeem. We stoppen er nu nog zelf geld in en we hebben een investeerder waardoor we onze opstartfase kunnen financieren. We willen er een groot succes van maken en hopen er straks van te kunnen leven.’

En in de Quote 500 terecht komen?
‘Nou, voorlopig niet. Het is lastig om te zeggen of dat ooit gaat gebeuren. Het is een mooi product met veel potentie. Wie zal het zeggen….’

Zie: www.piggy.nl