Foodtrucks op de campus: wie staat waar, en waarom?

Elke dag staan de foodtrucks op Utrecht Science Park op een andere plaats. Daar zijn best goede redenen voor, blijkt uit een artikel op DUB. Zo zorgt het voor ‘afwisselende lunchkeuzes’, ‘meer verplaatsing’ en dus ook ‘meer reuring’, aldus Merijn Smelt van het Facilitair Service Centrum van Universiteit Utrecht.

Alleen: de foodtrucks zitten daar niet allemaal op te wachten. De verplaatsingen zouden verwarrend zijn voor klanten en ze geven gedoe met de wagen, extra werk en extra kosten. Bij een vaste plek kun je nog eens in duurzame maatregelen investeren, meent een van de ondernemers.

De universiteit wil geen bestaande afspraken openbreken. Het idee van een foodtruck is namelijk dat je die kunt verplaatsen, zo geldt een tegenargument. En toch: ‘De doelen zijn niet in beton gegoten.’ Dus wie weet. Maar tot die tijd is het voor bezoekers handig om het foodtruck-schema bij de hand te houden.