Futuroloog Roanne van Voorst is spreker op HU-jaaropening

Futuroloog Roanne van Voorst is de hoofdspreker op de Jaaropening van de HU. Het publiek kan het programma dinsdagmiddag 30 augustus in het Utrechtse Beatrix Theater bijwonen. De afgelopen jaren was de officiële bijeenkomst vanwege corona online te volgen.

Roanne van Voorst is antropoloog, schrijver en onderzoeker aan het International Institute of Social Studies in Den Haag en de Universiteit van Amsterdam. Zij deed onderzoek naar de toekomst van voedsel, werk en klimaatverandering. Nu houdt ze zich vooral bezig met ‘duurzame menselijkheid’.

De Jaaropening begint met een lunch, waarna meerdere inspiratiesessies te volgen zijn. Ook vindt de uitreiking van de HUgenotenprijs plaats aan mensen die zich verdienstelijk hebben gemaakt voor de HU. Medewerkers kunnen zich hier aanmelden voor de opening.