Fysieke collegekaart houdt op te bestaan

Vanaf 1 juni 2022 krijgen studenten geen fysieke collegekaarten meer. Ze zijn namelijk slecht voor het milieu.  Vanaf aankomend studiejaar kunnen HU-studenten alleen nog de digitale collegekaart gebruiken. Die bestaat al een aantal jaar naast de fysieke collegekaart.

Na voltooien van hun inschrijving vinden studenten de digitale collegekaart voor 2022-2023 in myHU. Die heeft dezelfde functie als de fysieke kaart. Daarnaast kunnen studenten nog steeds zelf ook een Verklaring van Inschrijving downloaden via Osiris Student.

Het bureau van inschrijving laat weten dat als je alle collegekaarten van vorig jaar op elkaar stapelt, je een toren krijgt ter hoogte van 30 procent van de Dom. Voor hen een reden om ze niet meer te laten printen.