GSA steunt transgenders op 31 maart met wit, blauw en roze

‘Draag donderdag blauw/roze/witte kleding’ vraagt de Gender & Sexuality Allience (GSA) aan medewerkers en studenten van de HU. Dit zijn de kleuren van de transgendervlag. Een andere manier om steun aan transgender studenten en medewerkers te betuigen is door de transgendervlag als Teams-achtergrond in te stellen bij meetings, of buttons met supportive symbolen en teksten te dragen.

Donderdag 31 maart is het de Internationale Dag van Transgendervisibiliteit. Een jaarlijkse dag om mensen bewust te maken van discriminatie waarmee transgenders te maken hebben. Van de transgender personen die ‘uit de kast’ zijn en naar school gaan, zegt 43 procent aan slachtoffer te zijn van verbaal geweld. Eén op de vijf blijkt slachtoffer te worden van grof lichamelijk geweld, blijkt uit onderzoek.

Eerder publiceerde Trajectum een interview met HU-student Nick, over vragen die je beter niet kunt stellen aan een transgender.