Handige calculator van student berekent rente op je studieschuld

Dominiek Spin, masterstudent Mechanical Engineering, ontwikkelde een tool die de rente op je studieschuld beter berekent dan de tool van DUO, laat RTL Nieuws weten.

‘De rekentool van DUO gaat ervan uit dat jij de maximale tijd, 35 jaar, gaat doen over het terugbetalen van je studieschuld,’ geeft de student van de Universiteit Twente als voorbeeld.

Niet alleen de aflostijd kun je aanpassen in de tool van Dominiek. De tool van DUO vult voor de aflostijd automatisch 35 jaar en als beginpunt twee jaar na je afstuderen in. Door hierin andere keuzes te maken zie je snel hoeveel meer rente, of juist minder je in verschillende scenario’s hoeft te betalen. De ‘slimme studieschuldcalculator’ vind je hier.