Honoursstudent van het jaar: 4 finalisten

Voor de titel Honoursstudent van het Jaar 2024 zijn de vier finalisten bekend. Het gaat om Eva van de Pol (technische Bedrijfskunde), Zakaria Bousdar(Commerciele Economie), Merle Anema (Journalistiek) en Yannick Adam (Ecologische Pedagogiek).

Eerder konden de directeuren van onderwijsinstituten, samen met hun honourscollega’s, elk een honoursstudent naar voren schuiven. Dat leidde tot een lijst van vijftien kandidaten. Vervolgens kon iedereen van binnen de HU stemmen op hun voorkeurskandidaat. Dat leidde uiteindelijk tot de vier bovengenoemde finalisten.

De winnaar wordt bekend gemaakt op het Onderwijs & Onderzoek Festival, 11 april in de Werkspoorkathedraal, om 13:00 uur, net als de Docent van het Jaar.